Veelgestelde vragen

Wij zijn ervan overtuigd dat goede service cruciaal is, zelfs na uw aankoop. Naast de aankoopservice hechten wij veel waarde aan de ondersteuning die we daarna bieden. Geen verborgen kosten, maar volledige transparantie. Onze producten worden door onszelf gemaakt, zorgvuldig gecontroleerd op kwaliteit en met aandacht voor u ingepakt en verzonden. Onze producten komen dus niet uit China of andere landen; alles is 100% geprint met hoogwaardige filamenten op een van onze 3D-printers. Als u vragen, klachten of opmerkingen heeft, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Samen zoeken we naar een passende oplossing.

Bestellingen van voorraadartikelen

Plaats u een bestelling uit voorraad, dan gelden de wettelijke bepalingen van het kopen op afstand zoals hieronder beschreven:

Je rechten bij een online aankoop

  • Bedenktijd (herroepingsrecht): Je hebt 14 dagen de tijd om de aankoop ongedaan te maken zonder een reden te geven. 
    • Begint: De bedenktijd gaat in op de dag na ontvangst van het product. 
    • Ongedaan maken: Je kunt de koop herroepen door het product binnen 14 dagen ongebruikt en in de originele verpakking terug te sturen. 
  • Recht op geld terug: Wij betalen u het aankoopbedrag en de bezorgkosten terug.
  • Recht op een deugdelijk product: Je hebt recht op een product zonder beschadigingen dat de kwaliteiten heeft die wij hebben aangegeven.
  • Garantie: Je hebt recht op wettelijke garantie voor je aankoop. 

Situaties waarin de bedenktijd niet geldt (uitzonderingen) 

  • Verkeerd gebruik:

Onze 3D producten zijn gemaakt van PLA en zijn niet waterbestendig. Onze producten zijn uitsluitend binnenshuis te gebruiken bij temperaturen van maximaal 30 tot 35 graden Celsius. Bij verkeerd gebruik, zoals het plaatsen in direct zonlicht, buitenshuis gebruik of het vullen van onze vazen met water vallen niet onder garantie.

Toelichting: Hoewel PLA qua treksterkte en elasticiteitsmodulus vergelijkbaar presteert als PET, is het materiaal zeer bros en resulteert het in minder dan 10% rek bij breuk. Het vallen, stoten of gooien van onze producten beschadigd het materiaal.  

  • Speciaal gemaakte producten: 

Producten die voor jou op maat worden gemaakt, zoals 3D producten in een bepaalde kleur of naar eigen ontwerp. Voorraadartikelen in basiskleuren (Rood, Zwart, Wit ect.)  kunt u altijd retourneren. 3D vazen in SILK (glimmende Multi kleuren) zijn afwijkend van de standaard en vallen niet onder het retourrecht. Bij ieder product uit onze webshop kunt u de beschrijving lezen, hierin staat of het product exclusief is of standaard op voorraad. Exclusieve producten, speciaal op kleuren gemaakt vallen buiten het recht van retourneren. Bent u niet tevreden, neem dan contact met ons op zodat wij een passende oplossing kunnen bieden.  

Wat te doen als je spijt hebt van je aankoop

1. Neem contact op met ons via het contactformulier of per e-mail: info@nl3dprints.nl  Informeer ons binnen de 14 dagen dat je van je herroepingsrecht gebruik wilt maken, wij nemen uw bericht binnen twee werkdagen in behandeling.

 

Bent u niet tevreden of is uw product beschadigd: Wij doen er alles aan om uw product zorgvuldig te verpakken en te verzenden. Toch kan er altijd iets misgaan tijdens het transport, wij vragen u dan direct contact met ons op te nemen op de dag van in ontvang name. Wij streven naar 100% klanttevredenheid en zullen alles inwerking stellen om u als tevreden klant te behouden.

 

2. Stuur het product terug: Verzend het product binnen de 14 dagen retour in de originele en onbeschadigde verpakking. Vergeet niet om ook de cadeautjes terug te sturen, indien deze niet worden meegestuurd verrekenen wij dit met het retourbedrag. De kosten voor het retoursturen zijn altijd voor rekening van de klant. Uiteraard geld dit niet voor defecten of beschadigde goederen waar uzelf als consument geen invloed op heeft.

3. NL3DPRINTS betaalt terug: U ontvangt het aankoopbedrag en de bezorgkosten terug wanneer deze voldoen aan de bovenstaande voorwaarden. Wij proberen dit binnen 5 werkdagen aan u te maken, dit is altijd per bankoverschrijving op het IBAN nummer waarmee u uw bestelling heeft geplaatst.

 


Contactformulier

Staat uw vraag er niet bij of heeft u een andere opmerking, dan kunt u gebruik maken van het contactformulier.